افزایش هزینه های مرتبط با پیش دیابت

 به گزارش  منابع  بهداشتی  در آمریکا درطی 5 سال گذشته بار اقتصادی مرتبط با پیش دیابت 74 درصد افزایش یافته است. نتایج این تحقیق که در شماره ی ماه دسامبر مجله ی Diabetes Careمنتشر خواهد شد، نشان می دهد بار اقتصادی  دیابت به بیش از 322 بیلیون دلار رسیده است که به دلیل  هزینه های پزشکی  اضافه و از دست  رفتن  بهره روی  می باشد.

 دراین تحقیق میزان شیوع و هزینه های 86 میلیون فرد بالغ مبتلا به  پیش دیابت به تفکیک هر ایالت مشخص شده است.

 پیش دیابت  چیست؟

همانطور  که از معنای کلمه مشهود است، پیش دیابت وضعیتی است که در آن  مقدار قند خون از حالت طبیعی بالاتر می رود اما نه به اندازه ای که در حد تشخیص دیابت باشد. نتایج این تحقیق نشان می دهد رشد فزاینده ی مبتلایان به پیش دیابت و دیابت  تشخیص داده نشده ، نگران کننده  است.

74 درصد افزایش در هزینه های مربوط به پیش دیابت معادل 44 بیلیون دلار در طی  5 سال گذشته است درحالیکه  در مدت مشابه هزینه های مرتبط با موارد تشخیص داده نشده ی دیابت  ،  82 درصد افزایش یافته است که معادل 33 بیلیون دلار می باشد.

 این آمار بر اهمیت یافتن روشهایی برای کاستن از بار اقتصادی پیش دیابت و دیابت  از طریق  بهبود  روشهای پیشگیری  و درمان تاکید می کند.

در انگلستان در فاصله ی  سالهای 2003 تا 2011 ، شیوع پیش دیابت  3 برابر افزایش یافته است بطوریکه درحال حاضر 35 درصد از جمعیت بالغ این کشور به پیش دیابت مبتلا می باشند.

اگرفاکتورهای خطری مانند  فشارخون بالا، اضافه وزن  و سن بالاتر از 40 سال دارید حتماً برای آزمایش پیش دیابت به پزشک خود مراجعه کنید.

منبع:www.diabetes.co.uk